bize kek yaptım

    Bazı eşyalar,kimi kokular,kimi lezzetler yada herhangi bir an,bir durum geçmişe götürür bizi kimizaman.Tuhaf ama ıslak kek de bana biraz çocukluğumu, biraz lise yıllarımı hatırlatır.
   Şimdilerde çok özlediğim,yanımda olsa nedenleri,niçinleri,kırgınlıkları bir kenara atıp kocaman sarılıp,saçını okşayıp seni çok seviyorum kardeşim,arkadaşım,dostum diyeceğim çocukluk arkadaşımdan almıştım ben bu kekin tarifini.. taşınırken kaybettiğim yemek defterime . . . . 'dan ıslak kek diye yazmıştım..Birlikte çok zaman yaptık bu keki.Aynı yatakta uyuyup,aynı ekmeği yediğimiz çok oldu..Çok zaman koruyup,kolladık birbirimizi..Atıştığımızda oldu çok zaman.Ama  biz çok iyi iki sıkı arkadaştık,dostuk,kardeştik,komşu kızıydık..Kardeşler koparmı?Biz koptuk bi dönem,uzunca bir zaman görüşemedik..Nedenler,niçinler okadar anlamsız ki şuan..
Sonra bir telefon konuşmasında öğrendim,minicik bebeğini,anneciğini,sevdiklerini bırakıp kötü bir kazada hayatını kaybettiğini..Hamileliğimin ikinci ayındaydım..Kendime gelemedim çok uzun bir zaman.Toparlanamayacığımı sandım hiçbirzaman..Öyle bir acıdıki canım hiç geçmez sandım yüreğimin yangını..Kötü oluyorum bu satırları yazarken ama zamanın en iyi ilaç olduğunu,zamanın acıları yok etmesede, eski etkisinden eser bırakmadığını,en iyi panzehirin zaman olduğunu hayat bana öğretti..
    Şimdi canım kardeşim için,bebeği için,annesinin yüreğinin yangının bir nebze olsun dinmesi için Rabbime dua ediyorum elimden geldiğince..Canım kardeşim Rabbim taksiratlarını af etsin..Kabrini nur,mekanını cennet eylesin..Minicik yavruna hayırlı,güzel ömürler versin..Yavrunun bahtını çok güzel,yolunu aydınlık eylesin..Rabbim yavrunu da,senide sevdiklerinden eylesin.Herdaim sevdikleriyle buluştursunn..Anneciğine,tüm sevdiklerine sabırlar versin herdaimm..Seni çok özledimm..
   Evet,bir kek,beni böyle bambaşka bir ruh haline sokan,10 sene önceye götüren..Hayatın birde böyle soğuk yüzü var..Her nefsin tadacağı birde böyle bir tarafı var yaşamın..Rabbim sevdiklerinden olabilmeyi nasip etsin herbirimize inşALLAH..
   Bu satırlardan sonra nasılda anlamsız geliyor yazacaklarım..Ama yaşıyorsak devam ediyoruz birşekilde hayata..Dediğim gibi taşınırken yemek defterimi kaybettim ben.Bu kekin tarifide ordaydı..Yine yaptım bikaç kez ama aynı lezzeti tutturamadım..Kek yapmak zordur aslında..Herkesin bildiği gibi unu az gelince içi pişmez,fazla gelince sert olur tadı hoş olmaz..Sevgili Meliha'nın Hayat Cafe Tarifleri blogundan aldım bu tarifi..Tarif için tık tık...Ölçüler tam verilmiş..Yumuşacık ve ağızda dağılan  bir kıvamda oluyor kek..Üstü için ayırdığımız çikolata sosuylada bütünleşince damağınızda hoş bir lezzet bırakıyor.. İkinci kez yaptım bu ölçülerle ve bukez fotoğrafladım..Yanında bergomat aromalı birçayla tamamladım..Bence güzel oldu,bakalım sizde aynı fikirdemisiniz..



 DİPNOT:Buarada tarihe aldanmayın..Piller değişince makine resetleniyor ilk kaydedilen tarihi gösteriyor..Başka birkaç fotoğrafımdada hep aynı tarih var merak edenlere duyrulur:)

                          Hergünümüzün afiyette geçmesi dileğiyle..

3 yorum:

  1. arkadaşının sonu üzücü olmuş gerçekten ama hayatta olması gerekenlere karşı koyamıyoruz maalesef..bir parfüm kokusu,bir kek kokusu ya da bir şarkı çoook uzaklara götürebiliyor beni de...

    YanıtlaSil
  2. Ne üzücü bir kek hikayesi bu :( ki çok severim ıslak keki. emin ol bundan sonra her ıslak kek yaptığımda arkadaşına ben de dua edeceğim. Allah rahmet eylesin

    YanıtlaSil
  3. ellerıne sağlık canım melıhamın da senınde harıka bır kek olmus sevgıler...

    YanıtlaSil