pırıl pırıl bir cilt için..

     
Bebek cildi gibi yumuşacık,fresh,pırıl pırıl parlayan bir cildiniz mi olsun istiyorsunuz..Kulak verin ozaman bana:)
      Makyajı falan çok sevmem  doğallıktan yanayım bunun içinde cildin pırıl pırıl olması haliyle önem arz ediyor.İşin özü doğallık olunca  pek çok katkı maddesi ve cilde uzun vadede zarar verebilen maddeler barındırdığı için  kozmetikten olabildiğince kaçınmaya çalışıyorum.Doğal yağlardan oluşmuş evde kendim yapabileceğim kremleri tercih ediyorum uzunca  zamandır cildim için..Oldukça kuru bir cilde sahip olduğum içinde bebek yağı kullanıyordum önceleri.Oldukça güzel nemlendiriyordu..Şimdi ise vereceğim nemlendirici tarifini kullanıyorum.Benzer tarifler var internette ve pekçokyerde.. buda benim tarifimi denemek  isteyenlere..
            Benim cildim özellikle soğuklarda kış aylarında  çok kuruduğu  için kozmetik olarak sadece vazelin kullanıyorum aloeveralı olanını tercih ediyorum bu kremin yapımında.Siz herhangi bir bebe kreminide kullanabilirsiniz ki bende sıcak havalarda cilt gözeneklerinin tıkanmaması için bebe kremi kullanıyorum..Vazelinin tamamını boş,kapaklı bir kavonoza koyuyoruz,içine bir şişe aloevera yağı,bir şişe avokado yağı,birşişe badem yağı,3 çorba kaşığı zeytinyağı,bir tatlı kaşığı bal katıyoruz..Tahta kaşıkla iyice karıştırıyoruz malzemelerimizi..yoğun bir kıvam elde ediliyor..yoğun olduğu içinde az az sürmeniz yeterli oluyor..bal zeytinyağıyla karıştığı için uzunca bir sürede dayanıyor..Hazırlanan karışımı son olarak ağzı sıkıca kapalı bir şekilde güneş görmeyen bir yerde muhafaza ediyoruz..

Yalnız önemli bir not..Yağların yüzde yüz doğal olduğuna emin olun..Pekçok aktar orjinal yağlarla aynı fiyata  bu yağların esanslarını satıyor,başıma gelmiş biri olarak söylüyorum..ben çok kaliteli ,ürünlerine güvendiğim bir aktar buldum oradan temin ediyorum bu tür malzemeleri..Kremi yaparken fotoğraflayamadım.Ancak elimde bulunan yağları ve kremin hazırlanmış halini fotoğraflayabildim örnek olması için..Dediğim gibi yağların içeriğine %100 katkısız olmasına mutlaka dikkat edin.Soğuk pres yöntemiyle elde edilen tamamı doğal ve katkısız yağları tercih edin..



        
 "En değerli giysimiz cildimiz" efendim sizde aynı fikirdeyseniz doğal ve ucuz olan bu yöntemi denemenizi tavsiye ederim..:))

2 yorum:

  1. Kendine böyle dikkat eden hanımlara imreniyorum doğrusu.

    YanıtlaSil
  2. :)teşekkür ederiz efendim:)bende makyaj falan pek yapmam aslında..doğallıktan yanayım..ama cildimi nemlendirmeye dikkat ediyorum..bu da doğal ve güzel bir karışım tavsiye ederim..:)

    YanıtlaSil