Acemi Anneden Tavsiye:Kabızlıkta Kepek Mucizesi

   
   Duruş doğduğundan beri aslında sindirim sistemi problemi yaşıyoruz zaman zaman..Gaz sancısı da çok çektik ,kabızlıkta..Gazımız oluyor yine araara ama kabızlığı daha fazla yaşıyoruz..Kuzum hıçkıra hıçkıra ağlıyor buna da yürek dayanmıyor tabi..O bi yandan ağlıyor ben biyandan ..Duruş da anneannesinin kollarında rahatlamaya çalışıyor..Çocuk doktorumuzda maalesef kesin çözümler sunmadı şimdiye kadar..Gaz için metsil kullanıyorduk..Ama onu da teyzemin oğluşu(Kutlu bebek)için aldığı bitkisel bir karışımla değiştiricem..Eczanede satılıyor sadece..İlk kez İnegöl'de denedik..Duruya çok iyi geldi..Rahatladı kuzum..
  Kabızlık için de başka bir çocuk doktoruna gittik.NBL Prebiyotik diye bir ilaç verdi.Buda ilaç değil aslında prebiyotik bir karışım dediğim gibi bağırsak sistemini düzene sokan..Çok iyi geldi kullandığımız süre içinde ama bitince yine başladı kabus..Bu ilacı herzaman alıp kullanmakda çözüm değil..Başka yollar aradık bizde..Yengemin tavsiyesiyle buğday kepeği ile balı karıştırıp yediriyorum artık mamalarına katıp..1 tatlı kaşığını geçirmiyorum..Bazen de sütüne katıp veriyorum..Ama gerçekten mucize gibi birşey kuzumun hiç sıkıntısı kalmadı..Pek çok da vitamin barındırıyor içinde..Bunun dışında ek olarak hergün hurma ve kurukayısıyı kaynatıp,tel süzgeçten geçirip mamalarına,sütüne yada yoğurduna karıştırıyorum..Çorbalarına yemeklerine de zeytinyağını çiğden koyuyorum..Sabahları açkarnına bir tatlı kaşığı zeytinyağı içiriyorum bağırsaklarının yumuşamasıı için..
    Kepeği kullanmadan önce de zeytinyağı,kayısıyı kullanıyordum ama tam anlamıyla düzene girmemişti doktorda alıyorduk soluğu..Dediğim gibi kepek mucize oldu bizim için..Bende paylaşmak istedim..Bizim gibi sıkıntı yaşayan annelere bir faydam olabilir belki diye.:))
Altta da internetten edindiğim kepeğin faydaları ile ilgili birkaç bilgi var:)Duruşun gülen yüzü yarınınızı aydınlatsın:)Sevgiler:)


 -Çocuk pişikleri: Bir miktar kepek kaynattılıp suda 1 gün bekletilir,güzel süzülüp 1 çay-tatlı kaşığı sirke ilave edilir,çocuk pişiklerine sürülür.En süper krem budur.
- Kansızlık: Kepek taşıdığı demir madeni ile kansızlığın ilacıdır.Isırgan otu kepekle kaynatılıp balla tatlandırılarak içlmeye devam edilir.
- KABIZLIK: Kepek ekmeği yenmeye devam edilir.Kepek sıcak bal şerbeti ile mermalat haline getirilip yemeklerle beraber yenmeye devam edilir.
- Hazım kolaylaştırıcı: Kepek ekmeği midede daha çabuk hazmolunur.
- Uyuz: Buğday kepeği sirke ile kaynatılıp uyuz yaralarına sürülür.
- Süt şişikleri: Kadınlarda görülen süt şişikliğine kepek, şeker,su,nane badem yağı ile kaynatılıp ğögsü şişen kadınlara lapa olarak vurulur.
- Vücuda şişmanlatıcı: Kepekli çorbalar vücud şişmanlatıcıdır.
- Öksürük: Şekerli kepek çorbası göğsü yumuşatır.
- Bronşit: Şekerli kepek çorbası göğsü yumuşatır.
- Boğaz iltihaplanması: Şekerli kepek çorbası göğsü yumuşatır.
- Soğuk ağrısı: Az sirke ile kepek kaynatılıp lapa yapılıp ağrıyan, sızılayan, kulunçlu yerlere bağlanır.
- Soğuk sızıları: Az sirke ile kepek kaynatılıp lapa yapılıp ağrıyan, sızılayan, kulunçlu yerlere bağlanır.
- Nekahat dönemi: Kepek çorbası ve balla yapılan macun, hastalıkların çabuk iyi olmasını sağlar.
- Baş ağrısı: Kepek, çörek otu yağı ile karıştırılıp başa sürülürse baş ağrısını giderir.
- Haşerat kovucu: Bakla kepeği tüttsü yapılırsa evdeki haşeratları kovar.
- Öksürük: Kepek tütsüsünü koklamak, öksürük,ve nezleyi ğeçirir.
- Ağaç çiçeklerinin koruyucusu: Bakla tütsüsü ile ağaçlar tütsülenirse haşerelerin ağaç çiçeklerini dökmesini önler.

7 yorum:

  1. Vallahi harika birşeymiş Tarkan'dada ara ara kabızlık oluyor kayısı zeytinyağı felan bizde yediriyoruz bu yüzden ama baksana kepek daha etkiliymiş deniycem bende

    YanıtlaSil
  2. tanıştığıma memnun oldum
    mutluluğunuz
    daim olsun
    :)
    bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  3. Ben Durunun o minik dişlerine bayıldım. Maşallah, çooook tatlı! :))

    YanıtlaSil
  4. GErçekten mi???
    Hemen denemem lazım benim bunu...
    Çok teşekkürler.
    Durucukta Kıvanççıkta kabız hemde her daim...
    Hastalık gibi hattta çözümsüz diye bakıyorsun artık bi süre sonra...
    Dişler harika ...
    Aman nazarlar değmesin maşşallahhh..
    SEVGİLER...
    Neval

    YanıtlaSil
  5. Kepeği nerede bulabilirim? bu kepek unu değil demi??Başka bişiy..Marketlerde yokta...

    YanıtlaSil
  6. Nevalcim kepeği ben fırından alıyorum..kepek unu değil bu dediğim.Un öğütülürken undan ayrılan buğday kabukları..Herhangi bir ekmek fırınından rica edersen verirler mutlaka .. 1 TL ye kocaman bir poşet verdiler bana:)..Uzunca bir zaman gidiyor..İşe yarar sizde de umarım.Güzel günler canım:)

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim.. Bakalım isteyeyim bende. Bir internet sitesi buldum akşam.gurmenet diye orda var buğday kepeği ama getirtmek zor tabi. Fırın daha kolay . Çok sağol...Öptüm...Sevgiler...

    YanıtlaSil