Duruşun Yemek Sepeti:)

   Duruşu 2 yıl emzirmek istememe rağmen şartlar maalesef el  vermediğinden  zarla zorla 6 ay emzirebildim..Bunun da özellikle son 3 ayı  fazlaca bebek sütü takviyeli oldu..Anne sütünün faydalarını malum bahsetmeye gerek yok bilimsel bir gerçek ve her çocuğun sütünün kendine özel olduğunuda düşünürsek ayrıca mucizevide bir gerçek..
   Gelelim Duruşun beslenme şekline..Dediğim gibi Durucum anne sütünün nimetlerinden çok faydalanamadığı için bebek sütü takviyeli beslendi..Bebek sütü olarak da çocuk doktorumuzun da tavsiyesiyle ımmunofortisli(Bağışıklığı güçlendiren prebiyotik lif)içermesi sebebiyle Aptamili kullandık.Hala da süt olarak Aptamil kullanıyoruz..Gelelim Duruşun 1 günlük yemek menüsüne..Bebekliğinde çokça iştahli olan bizim minik kuzu yaşı itibariyle ve muhtemelen çıkan dişlerinin verdiği sıkıntısıyla çok da istahli diyebileceğim bir çocuk değil..Sabahları kalktığımızda öncelikle  1 tatlı kaşığı zeytinyağı,1 tatlı kaşığı keçi boynuzu özü veriyorum..Burda önemli bir nokta pekmezini değil özünü tercih ediyorum özellikle..Nedeni;özünde ateşle direk temas olmadığı için kansorejen bir madde olan karamel oluşmuyor..Ayrıca kaynama derecesi 50 dereceyi geçmediğinden insan vücüdu için gerekli olan vitamin,minarel ve aminoasitlerde kayıp olmuyor..Bunun dışında pekmez yapımında çökeltici olarak kullanılan  toprak vb. kimyasal maddeler kesinlikle kullanılmıyor..Ardından 1 tatlı kaşığı balık yağı veriyorum..Balık yağı olarak da "Fish Oili" tercih ediyorum..

   Gelelim kahvaltı menüsüne..İnanmayacaksınız ama bizim küçük hanım için hala blendırdan geçirip veriyorum yiyeceklerini..Tane tane de tüketiyor ama çok az yiyip bıraktığı için çaresiz püre haline getiriyorum mamalarını ..Kahvaltı tabağına ;
   -1 haşlanmış yumurta
   -2 ceviz
   -1 tatlı kaşığı kepekli bal (kepeği yeni koymaya başladım,çok faydasını gördüm ..faydaları için tık tık)
   -1 tatlı kaşığı labne yada tuzsuz peynir
   -1 çay kaşığı tereyağı
   -3 ölçek bebek sütü(90 cc oluyor)
   -3 ölçekde tahıllı mama koyuyorum hepsini blendırdan geçiriyorum pasta kreması gibi birşey oluyor çok da lezzetli oluyor:) ..Kahvaltıyı şimdiye kadar hiç atlamadık çok şükür..Bazen zorlanıyor ama yediriyorum bir şekilde..Gözü açık süt içtiğini hiç hatırlamıyorum.(ayrana bayılıyor ama süt için maalesef uyumamız gerekiyor).Uyurken biberonla içiyor..Öğle uykusunda süt veriyorum..Kalkınca önceden haşlayıp tel süzgeçten geçirdiğim 1 hurma ve 2 kayısının püresini yoğurduna katıp yediriyorum..Bu püreyi bazen kahvaltısana katıp yoğurdu sade yedirdiğimde oluyor..Gelelim akşam yemeğine dediğim gibi taneli olarak yiyecekleri çok az tükettiği için yemeklerde de yoğun kıvamlı çorbaları tercih ediyorum genelde..Adına DURUŞUN KIŞ ÇORBASI dediğim Duruya özel bir çorba yapıyorum..
   Malzemeler
 -Kemikli kuzu eti(but yada kol kısmı)
 -yeşil mercimek(kırmızı ve sarısınıda kullandığım oluyor..)
 -Mevsim sebzeleri;Soğan,sarımsak,havuç,ıspanak,kereviz,pazı,pırasa,brüksel lahanası,brokoli,karnıbahar,patates vb.

  Önce etleri ve yeşil mercimeği haşlıyorum bir yemek kaşığı ev yapımı salçayla,ardından sebzeleri ekliyorum..Mercimek gibi küçük taneli kuru baklagiyat kullanmıyorsam düdüklü tencereyi tercih ediyorum genellikle..(küçük taneli malzemelerin patlama ihtimaline karşı)Hepsi yumuşayınca indireceğim zaman çok az kimyon,himalaya tuzu veya deniz tuzu son olarak zeytinyağı ekliyorum biraz.Malzemeleri tencereden alıp  önce kevgirden sonrada tel süzgeçten geçiriyorum..Biraz zahmetli oluyor ama sağolsun bu konuda annem imdadıma yetişiyor (herzamanki gibi kurtarıcı meleğim:) ..Elde ettiğim yoğun kıvamlı çorbayı 4-5 günlük olacak şekilde buzdolabı kaplarına koyup difrize atıyorum..Duruşun yemek saatinde difrizden alıp ısıtyorum..Bazende tarhana ekliyorum ısıtırken bizim kız çok sevdiği için..Isındıktan sonra üzerine çiğden zeytinyağı gezdiriyorum yine(kabızlık sorunumuz olduğu için)..Bazen kekikle lezzetlendiriyorum.. Kimi zaman içine yoğurt katarak kimi zaman sade bir şekilde Duru hanımın damak tadına hitab etmeye çalışıyorum:):)Akşam 8.30-9.00 gibi uyuyor uykusunda yine süt veriyorum..Sabaha karşı yine süt takviyesi yaparak yeni güne uyanıyor minik kuzu..:)
   
  Tatlı olarakda genelde yaptığım; 8 tahıllı ballı mamayla ılık suyu karıştırıyorum.1 kivi-yarım muzu rondadan geçiriyorum..Tahıllı mamayla karıştırıp kuzuya tatlı menüsü hazırlıyorum.Sütlacıda çok seviyor buarada..Bazende  "anne sütlacı" yapıyorum kuzum için:)Genel hatlarıyla Duruşun bir günlük menüsü işte böyle:)Afiyet olsun yedikleri,içtikleri şifa olsun hepimizin kuzularına:)Lezzetli Günleriniz Olsun Efendim:)
  

7 yorum:

  1. ayy ne güzel menüler böyle annesi:)anne sütü alanda almayanda bir şekilde büyüyor canım,canını sıkma hiç mamalarda çok yakın sonuçta,hem bak ben şuanda biberonla hiçbirşekilde süt içiremiyorum.ne güzel duru çok çeşitli besleniyor.hele sabah uyanınca içirdiğin şeylere bayıldım benimkimümkün değil içmez.hepsi sağlık şifa olsun kuzucuğa.bu arada ona da ponponlu tayt aldım canım ama birtek siyah renk vardı başka kalmamış.ben siyahı da severim ama umarım seninde sevdiğin bir renktir.benim mailime gönderebileceğim biyer adresi yollarsan bende hafta içi kargolarım.çok öpüyorum sizi tatlı ana kız

    YanıtlaSil
  2. Ohhh afiyet olsun Duruşa :)Çorba yapıp difrize atmak hiç aklıma gelmedi doğrusu.

    Tadında bir değişiklik olmuyormu acaba?

    YanıtlaSil
  3. ohhh beslensın fıstıgım yarasın inşallah annesı ne guzel de bakıyor maşallah

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel mamalar hazırlıyorsun sen Duru'ya canım..ellerine sağlık..taneli yiyemiyor yazmışsın ya çok dert etme vakti gelince yer..Gencer de bir kaç aydır yiyor..memeden ayırdım bir rahat ettim ki yemek konusunda, önceden hiç taneli yemiyordu şimdi her şeyi yiyor çok şükür..darısı size..öptüm çok.

    YanıtlaSil
  5. Durucayaşamak:canım benim ya niye zahmete girdin düşünmen yeter..çok teşekkür ederiz..siyahı bende çok severim.duruya da çok yakışacak eminim.mailine atıcam adresi ama sendende bir adres istiyorum benim maile..bizde duruyla ufak bir hediye göndermek istiyoruz..Duru ve annesi;Duru ve annesini öper..Sevgilerimizi gönderiyoruz:)


    elatoprakvebiz:teşekür ederiz canım benimm..en fazla 4-5 günlük hazırladığım için bide önce hızlı dondurucuya atıp donduruyorum oyüzden tazeliğini ve lezzetini koruyor..elinin altında 4-5 günlük yemeği olduğu için yemek sıkıntısı olmuyor..pratik oluyor..tavsiye ederim:)öpüyorum:)


    zeymuranım çok teşekkür ederim..Elimden geleni yapmaya çalışıyorum işte..sağlıkla büyüsün hepsi inşallah:)


    sedacımmm çok teşekür ederim canım benim..sorma taneli yemek zor geliyor küçük hanıma:)darısı bize en kısa zamanda öpüyoruz:)

    YanıtlaSil
  6. afiyet bal şeker olsun kızıma.. diloşta en çok kahvaltıda zorluyor bizi.. inatla karışım yapmıyorum ama sanırım hafta için bakıcımız öyle yediriyor..

    YanıtlaSil
  7. sevgicim sağolasın canım..sorma bizimkide kahvaltıyıda,akşam yemeğinide zor yiyor aslında.Ama kahvaltıyı atlamadık şükür şimdiye kadar..inşALLAH çok iştahlı günlerinide görürüz kuzuların..bayılıyorum yemeyi seven çocuğa:)

    YanıtlaSil