FETİH 1453

          Severim ben 13 rakamını oldum olası..Hristiyan aleminin müslüman ülkelere empoze etmeye çalıştığı "13 rakamı uğursuzluğu "aslında müslüman halkının en büyük uğurudur bence..Pek çok rivayet var sözüm ona 13 rakamının uğursuzluğu ile ilgili..Genel olarak bu inancın, .Hz. İsa’nın cuma günü çarmıha gerilmesinden önceki son yemeğinde toplam 13 kişi bulunmasından ve 13 Ekim 1307 Cuma günü, Fransa Kralı Philippe ile Papa Clemens’in işbirliği sonucu Tapınak Şövalyeleri’nin çoğunun tutuklanıp idam edilmesinden dolayı doğduğundan bahsedilmektedir..Bundandır sebep hristiyan alemi cuma günlerini ve 13 rakamını uğursuz saymaktadırlar..Ancak müslüman alemi için 13 güzel bir rakamdır..Cuma en mübarek,en güzel gündür..
           Hz. Muhammed(s.a.v) 571 senesinde doğmuştur. 5+7+1=13
           İstanbul 29 Mayıs 1453 Salı günü Türkler tarafından fethedilmiştir. 1453 tarihinin rakamlarının toplamı 1 + 4 + 5 + 3 =13 Bu yüzden 13 rakamı manalıdır bana göre,güzellikleri çağrıştırır..


    ..13 rakamından gelicem Fetih 1453 filmine..En son nezaman hangi filme gitiğimi bile hatırlayamacağım  kadar uzun zaman önce kapamış olduğum sinema perdesini  Fetih 1453 le yeniden açtım.Bugün gittim filme.Yapılan yorumlarada baktım biraz.Bana kalırsa genel hatlarıyla Türk Tarihinde yapılmış gelmiş geçmiş en anlamlı,en olması gereken,en işte budur diyebileceğim güzel bir film..Gözlerim dolu izledim kimi sahnelerini,kendimle yüzleştim bazen,emanetlerine sahip çıkabiliyormuyuz acaba  diye sordum kendime filmden sonra..Final sahnesinin  daha bir ihtişamlı olmasını beklerdim nacizane onun dışında ellerine,yüreklerine sağlık düşünenlerin,hayata geçirenlerin,emeği geçenlerin..
       ...Son söz;bence gidilmesi,görülmesi,ders çıkarılması gereken güzel bir film..

5 yorum:

  1. bencede harika bir filmdi, iyiki gidip izlemisim:) o kadar heyecanlandim ki... o kadar cok kazanmak istedim, basarmak istedim ki :D sanki orda ben savasiyordum :D:D
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Maşallah tarih bilgimizde gayet iyi:-)ben unuttum film filan izlemeyi..zaten dandik bi sinemasalonu var Manavgatta, insanın hiç gidesi bile gelmiyor..

    YanıtlaSil
  3. küçük şeyler:kesinlikle katılıyorum canım sana..Ne mücadeleler verilmiş,ne fedakarlıklar yapılmış gerçekten..Canlarından vazgeçmişler İstanbulu bizim yapabilmek için..Allah atalarımıza layik birer vatan evladı olabilmek nasip etsin inşALLAH.Sevgiler tatlım:)..


    Sedacım ya sorma tarihi kitaplar okumayı filmler izlemeyi çok seviyorum aslında ama tarih derslerini sevmezdim garip bir şekilde.:)13 rakamının bizim için uğurunuda lise yıllarında öğrenmiştim:)buarada Manavgatlı olduğunu bilmiyordum..Yıllar önce 3hafta kadar kalma imkanımız olmuştu orda.. Evet Manavgat biraz küçük ama çevresinde gezilecek güzeller yerler vardı:)Nasip olur inşALLAH yeniden gelmek tanışma fırsatı buluruz bizde:)....
    Film güzel sinemada yada DVD de izle derim mutlaka:)..
    Öpüyorum ana oğul ikinizi..:)Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  4. Ankaradan buraya taşınalı bir yıl oldu canım..ben gümüşhaneliyim eşim akçakocalı..ama çok sevdik buraları..

    YanıtlaSil
  5. anladım canım..buralarada düşerse yolunuz herzaman beklerim,severek ağırlarım tatlım..öpüyorum seni ve kuzuyu..

    YanıtlaSil