Rahat Nefes,Güzel Uyku

    Bebeği olupta burun tıkanıklığı sorunu yaşamayanımız yoktur herhalde..Önce çeşitli sebeplerle burun akar,çocuk sümkürmeyi bilmez,burnun içi dolar dolar tıkanır ve çocuk nefes alamaz hale gelir..Serum fizyolojikler imdada yetişir..Anne(baba)binbir güçlükle kolları arasında kafasını  bir o yana  bir bu yana savurmak suretiyle çırpınan yavrusunun fındık burnuna bir iki damla tuzlu su damlatabilme mücedelesi verir.Zarla zorla damlatılabilen yada çoğunlukla dışarıya akan,damlatılamayan burun damlası kabusu anneye ve çocuğa iyiden iyiye ter attırarak sonuçlanır.
     Biz serum fizyolojiye ek olarak doktorumuzunda tavsiyesiyle bu kış çocuğun odasındaki kuruyan havayı nemlendirmek; böylelikle küçük hanımın aldığı nefesin burun içini kurutmayan bir hal almasını sağlamak ve burun tıkanıklığını azaltmak yada yok edebilmek amacıyla bir buhar makinesi edindik....İşe yaradımı evet bizde işe yaradı çok şükür..Serum fizyolojik uzun zamandır kullanmıyoruz..Grip yada nezle gibi bir tablomuzda olmayınca çok şükür burun tıkanıklığı yaşamıyoruz uzunca bir zamandır..Çeşitli markaların buhar makineleri var..Ben ilaçlı kullanıma da hitap eden medikal malzemeler satan bir yerden almayı tercih ettim..Astım hastası yakını olanlar bilirler bende anneannemden biliyorum bu makineler çeşitli nedenlerle nefes almakta güçlük çeken hastalardada gerekli kısmına ilaç atılmak suretiyle buhar vererek tedaviye yardımcı oluyor..Rabbim düşürmesin ben elimizin altında bulunsun diye ilaçlı olarak da kullanılabilenini aldım dediğim gibi..

Novita diye bir marka.. Ayarlanabilir nem yoğunluğu,nem derecesi,istenilen nem düzeyine ulaştığında kendi kendine kapanabilme özelliği ve 4.5 lt'lik su haznesi mevcut.Kullanılma durumuna göre 2-3 gün civarı idare ediyor bizi..Geceleri ve Duruşun öğle uykusu zamanlarında açıyorum sadece..

    Bir de bahsettiğim gibi ilaçlı kullanıma yönelik bir hortumu ve maskesi var..İlaç su haznesi kısmına değil,yan tarfında bulunan kısma dökülerek buhar veriyor..
   Ufak bir dipnot;Ben su haznesine birkaç damla okaliptus yağıda damlatarak tertemiz,mis gibi bir hava elde ediyorum odada;)
          Mis gibi günleriniz olsun..Sevgiler..:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder