damla sakızlı muhallebi

   Sevgili Eda'nın son postundaki enfes fırın sütlaçlarını görünce soluğu mutfakta aldım (edanın tarifi için tık tık) ve bende bir değişiklik olsun,yeni bir post konusu olsun,sizlerle paylaşabileceğim bir tatlı tarifim olsun diye sütlü tatlıların baştaçlarından birini damla sakızlı muhallebiyi yaptım..Tarif teyzemden..Lezzeti harika..Çok da hafif güzel bir tatlı..Geçelim tarife öyleyse..
    Malzemeler..
1 lt süt
5 yemek kaşığı un
7 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı margarin yada tereyağı
1 paket vanilya
1 paket toz krem şanti
1 paket damla sakızı
Unu,şekeri ve sütü devamlı karıştırark pişiriyoruz göz göz olmaya başladığında yağını,vanilyayı,toz kremşantiyi ekliyoruz karıştırmaya devam ediyoruz ardından damla sakızımızıda ekleyip iyice eritiyoruz istediğimiz yoğunluğu elde ettiğimizde ocağımızın altını kapatıyoruz..Sonrasında mikserle kıvamını alması için 5-8 dakika gibi çırpıyoruz...Aslında nekadar fazla çırpılırsa okadar güzel oluyor..Tabi evde miniği olanlar için çırpma kısmı kısa sürebiliyor:)Kolay ve pratik bir tarif..Tatlıcı kızımında çok hoşuna gitti...Kremşanti eklenmezse kuzular için de güzel bir tatlı alternatifi aslında..

                                                            Afiyet Olsun:)

9 yorum:

  1. Dün de ben sütlaç yaptım kızıma. Yarasın prenseslere

    YanıtlaSil
  2. yarasın nilhancım afiyet şeker olsun hepsine:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım. Sakızlı muhallebiyi en kısa zamanda yapıcam bende. Sevgiler!

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık,takipteyim,bana da beklerim:)

    YanıtlaSil
  5. mervecim sağol tatlım güzel ve hafif oluyor gerçekten şlimdiden ellerine sağlık seninde:)sevgiler..

    Filizcim hoşgeldin teşekkür ederim geliyorum hemen:)

    YanıtlaSil
  6. tamda şimdi canımız çekmişti.hazır almak zorunda kaldık senin fotolara bakıp elimdekini kaşıklıyorum:)

    YanıtlaSil
  7. iki meleğin anneciği arada hazır oluncada güzel oluyor afiyet olsun canım:)

    YanıtlaSil
  8. ayy hayatım harika olmuş bende yapayım bak bunu bilmiyodum iyi oldu.farklılık olur damla sakızlı falan.eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. edacım yap yap güzel oluyor sağol canım:)

    YanıtlaSil