Duyusal Sonbahar :)

Oyy uzun zaman oldu yazmayalı kısa postlar yapıyorum bayadır. Kendimizi de güncelleyemedik maalesef birsüredir..Teknoloji elimiz ayağımız olmuş onu anladım..Fotoğraf makinemiz bozulup servise gidince,telefonumunda görüntü kalitesi düşük olunca güncellenemedik maalesef :)
Ancak  Duruyla yaptığımız bir etkinlikten bahsedicem şimdi..Aslında çok uzun zamandır Duruyla hemen hergün onun da zihinsel ve bedensel gelişimine katkı sağlayacak,yanısıra benimde çok eğlendiğim pek çok şey yapıyoruz..Montessori okulunu duymuşsunuzdur ...3 zeka türüne hitap eden eğitim şekli çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini tam anlamıyla destekliyor..Nedir peki 3 öğrenme şekli görsel,işitsel ve dokunsal..0-6 yaş arası çocuklara yönelik pek çok aktivite var bu sistemde..Yabancı bloglar da dahil olmak üzere konuyla ilgili pek çok makale ve etkinlik yazısı bulabilirsiniz..Şimdi aşağıda yapacağımız aktivite içinse kaynak olarakhttp://montessoriegitimi.blogspot.com/ 'a  başvurabilirsiniz..
Gelelim bize;Duruşla birlikte mevsim sonbahar temalı bir duyusal havuz yaptık..Öncelikle birlikte parktan,bahçeden kovamıza kurumuş yapraklar,kozalaklar(ki kozalakları ağaçtan silkeleyen bir amca verdi sağolsun "alın istediğiniz kadar" diyerek :)) odundur,ottur,hernevi kurumuş çiçek vs. sahilden birazda Duruşun isteğiyle taş topladık..Sonra evde bulunan annenin eski bilekliklerden kopma kahverengi boncukları kullandık..Birde minik tüylü bir kuş aldık 2 tl ye; konuya uygun olsun diye  hepsi bu :))Duru baştan sona çok severek ve eğlenerek yaptı duyusal havuzunu bakalım siz beyenecekmisiniz :)











Aşağıda ki karede koptum tam anlamıyla.."Annecim hadi tek tek koyalım kovamızdakileri" dedim.Önce tek tek koydu sonra bunun mantıksız olduğunu düşündü herhalde boca ediverdi kovayı :D:D
























































Burda yiyormuş gibi gördüğünüz şey kuş :))büyük bir içtenlikle "ayy cicii kusumm"diyerek öpüyor :))
                                               Minnak elleriyle bide böyle seviyor :))














Duru tüm bunları yaparken sonbahardan; yaprakların,çiçeklerin neden kuruyup,sarardığından bahsettik kızımla.Hatta fotoğrafları çekerken bir de masal uydurduk konuyla alakalı pek hoşuna gitti,çok mutlu oldu sepeti elinde bir de yukarıda ki pozu verdi. Böylece mutlu mesut bir aktiviteyi daha güzelce sonlandırdık..Pekçoklarıyla yine karşınızda olacağız..Duru'dan ve anneciğinden pek kocaman sevgiler güzel okurlarımm öpüldüünüzzz en kocamanından :))

8 yorum:

  1. ne güzel ya bende hep bakayım da yapayım diyorum ama bir türlü başaramadım.en kısa sürede yapılacaklar listemize ekliyorum canım.bu arada duruşun ciddiyetine koptum ama o sepeti boca etmesine kahkaha patlattım valla:)))akıllı bıdık işte belli.pratik yolları kullanıyor.ikinizide öpüyorum özlüyoruz sizleri daha çok post lütefen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz çok eğlendik yapın sizde güzel vakit geçirisiniz anne-kız :) işimizi de ciddiyetle yaparız sorma saygımız sonsuz :) kovayı boşaltınca koptum bende "ne bu ya teker teker al anne işte koydum hepsini" der gibi boca etti :D bizde sizi çok öpüyoruz inşallah daha sık post yaparız aynnı temennideyim bende :D

      Sil
  2. Selam blogunu uzun zamandır takip ediyorum ekledim dilerseniz sizde beni ekleyebilirsiniz.Duru çok tatlı maşallah,yaptığınız aktivite çok hoşuma gitti ,çok başarılı olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adanın anneciği çok teşekkür ederim hemen gelicem ziyarete sevgiler :)

      Sil
  3. Ama ben bayıldım buna ya yaprakları çok severim helede böyle kurumuş ayyy ne güzl bende böyle bi kuş yuvası yapsam ya içinede duru kuşu oturtsam :) iyi fikir dimi annesi :) duruyu kocaman öpermisin yerime annesi maşallah onu hep saklasın atmasın hiç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 gülüm aynen şahane fikir duru pek zevkle gelir oturur yuvasına :))Tabiki öperim ablası senin içinde kocaman kocaman:) saklıycaz yuvamızı bizde seni öpüyoruz kocaman sevgiler :)

      Sil
  4. şükür kavuşturana münevverim.. özlemişim burayı okumayı.. güzel bir etkinlikle gelmişsiniz, ayrıca mutlu olduk.. öpüyorum o minik elleri ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm arkadaşım sağolasın bizde sizi öpüyoruz güzel haftalar :)

      Sil