yeni yıl öncesi son güncelleme

Selamlar blogcum haftada birde olsa yazmadan edemiyorum bak yine, kıymetini bil..Birkaç resimle geçtiğimiz haftaya bakalım sonra da vedalaşalım önümüzdeki yıla buluşalım olur mu ?



Geçtiğimiz günlerde Duru'nun cibinliğinde ufak çapta bir değişiklik yaptık..Bebekken kullandığımız dönencesindeki yumoşları ve İstanbul'dan aldığım tırtılı tülüne monte ettik,Durucum cibinliğinin bu halini çok sevdi değişiklik de  böylece amacına ulaşmış oldu..
Yukarıdaki de son zamanların favori resimlerinden:)

Malumunuz birkaç gün önce Türkiye'nin genelinde kar yağışlı bir hava vardı.Balımda pencereden karın yağmasını böyle izledi..Tabi bizim buralar deniz seviyesine fazlaca yakın olduğu için yerleri falan tutmadı kartopu ve kardan adam etkinliği başka kara kaldı..
Kar yağınca  bizim buraların bol oksijenli havası  hepten oksijen tüpüne dönüyor durumdan faydalanmak isteyen anne ve bebeği soğuk moğuk demeden mis gibi havayı ciğerlerine çekiyor..


Ayrı bir postta yazmayı planladığım ancak an itibariyle tek seferde çıksın diye düşündüğüm bol fıstıklı yok yok bol ıspanaklı pastamızın tarifini bilenler bilir ama bilmeyenler için bu enfes lezzetin nasıl yapıldığını  üşenmeyip bi de ben yazacağım   buyursunlar..

Kek Hamuru İçin Malzemeler..
200 gram ıspanak
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
Yarım su bardağı yağ
2 -2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Kreması için Malzemeler...
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yumurta
1/2 subardağı şeker
İsteğe göre 1 tatlı kaşığı kadar tereyağ(ben koydum)
1 paket kremşanti
1 bardaktan bir iki parmak az süt

Yapılışı

Ispanakları rondadan geçirip kıydırıyoruz..Yumurtayla şekeri çırpıp ardından diğer malzemeleri ekliyoruz..Hamur kıvamına gelmesi için çırpıp yağlanmış tepsiye döküyoruz önceden ısıtılmış 180 derecelik fırınımıza atıyoruz..Yaklaşık 40 dakika da pişiyor..Pişen kekin kenarlarından daha sonra üzerini süslemek için kesip,rondadan geçiriyoruz..

Kekimiz pişerken kreması için tencerinin içine sütümüzü ve diğer malzemelerimizi koyup pişiriyoruz ..Piştikten sonra ayrı bir kapta hazırladığımız kremşantimizi ki ben bunu aynı tencerede hazırladım gayette güzel oldu :) pişen kremamızın içine ekliyoruz..Kıvam alması için biraz çırpıp pişen kekimizn arasına ve üzerine döküyoruz..Kekimizden ayırıp rondadan geçirdiğimiz parçalarla kekimizi süslüyoruz..Görüntüsü kadar tadı da gerçekten mükemmel  olan fıstık  görünümlü ıspanaklı pastayı yapmak isteyen olursa şimdiden afiyet bal şeker olsun :)
  Yazamazsam şimdiden mutlu,huzurlu,sağlıklı ve gönlünüzden geçen bütün güzelliklerin hayat bulduğu bir hafta ve yepyeni  güzel bir yıl diliyorum sevgiyle kalın :)



6 yorum:

  1. canımmm pasta harika görünüo olsada beraber yesek hatta duruyla birlikte yesek :D duruyu görmeyi çok çok isterdim duruya teyzesinden slm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 gülüm sağol canım benim atla gel birlikte yiyelim duru kuzusundan da teyzesine selam öpüyopruz :)

      Sil
  2. Merhabalar,

    Soğuk ve yağışlı havalar ne kadar bizleri içeri hapsetse de böyle yağışlı kış günlerini içeride geçirmek de ayrı bir eğlenceli ve keyifli oluyor. Ben hala dışarısı yağışlı iken, sıcacık evde olmayı çok seviyorum, kendimi asla evde hapis olmuş biri gibi hissetmiyorum.

    Hayırlı ve güzel bir yıl dilerim. Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soğuklarda sıcacık ev gibisi yok ama gerçekten :) selamlar bizden...

      Sil
  3. münevvercim cibinliğiniz çok şirinmiş.aslında hiç uğraşmayıp ikeadan alsamda senin gibi süslesemmi:))daha kolay olur işim terziye anlatmak beni zorluyor çünkü:)bu arada pasta bildiğin bol fıstıklı gibi görünüyor.eminim tadıda nefistir.eşimi kandırmıştım ben bikere bu fıstık diye:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehee :))ama senin paylaştıklarında çok hoş canım benim ya ;tabi benimki daha bir pratik :))pastayı sorma ıspanak olduğunu anlamak gerçekten çok zor bizde de yutanlar oldu fıstıklı diye çaktırma :p

      Sil