NO SMOKE

         Uzunca zamandır yazmıyorum yine;yoğunluk mu demeli,can sıkıntısı mı,boşvermişlik mi bilemedim..Biraz biraz var  işte hepsinden günlükçüm.Klavyenin tuşlarına gitmeye üşeniyor parmaklarım o derece yani..Tuhaf bi ocak ayı geçiriyorum kötü değil şükür ama şahanede diyemeyeceğim..He buarada karşılıklı böyle konuşuyor gibi yazmak iyi geliyor bana fazla yorumda yapmıyorsun (yapamıyorsun) ya gözümde iyice büyüyorsun seviyorum seni bee  bloğum,günlüğüm,güncem herneysen.Neyse gelelim sebebi ziyaretimize hayırlı haberlerim var pek hayırlı hemde..
   

           Başlıkta özetlemiştir durumu belki ama enine boyuna yazacağım ben yinede..Herkesin babası kendine şahanedir,kendine mükemmeldir elbet ama benim babam da nadir bulunur cinsten gönlü  güzel,dürüst,merhametli,koruyup kollayan şahane bir insandır ve babam 2012 aralığın 19'unda kendi için,bizim için öyle güzel birşey yaptı ki burda paylaşmasaydım olmazdı.30 senedir bir fiil günde 2-3 paketleri bulan sigara içicisiydi babam..Bizim yanımızda neredeyse hiç içmedi desem yalan olmaz..Canım benim soğuklarda bile çıkar balkona öyle içerdi rahatsız olmayalım diye..En büyük zararı tabi kendine sık sık hastalanır,ufak bir soğukta grip olur,nefes darlığı çeker vs vs..yazmakla bitiremeyeceğim daha pek çok zarar..Kış ayı geldimi önce babam şifayı kapardı, e aynı ortamda bulunmamızdan ötürü sonrada biz..Duru çok şükür sık hastalanan bir çocuk olmadı hiç.Tüm kışı belki 1,belki 2 kere hatta bebekliğinde hiç hastalanmadan geçirdik..Bu kışta dede hastalandı ardından annem,ben derken Duru da kaptı şifayı ucundan..Canım babam onun faturasını da kendine kesti iyi kide kendine kesti  ve "ben bu sigarayı şu yavrunun yüzusuhurmetine bırakıyorum "deyip elinde avcunda nekadar sigara varsa çöpe atıp sigarayı bıraktı hamd olsun..Evet evet yanlış okumadınız 30 senelik içici şimdiye kadar belki defalarca denediği, yok azaltarak bırakayım deyip, haftasını bulmadan yeniden başladığı,daha pekçok kez çeşitli yöntemler denediği sigarayı bırakıyorum dedi ve bıraktı....Ama bu kez yöntemi falan bir kenara bıraktı ve içmiyorum dedi bitirdi..Duyanlar haliyle bizim gibi inanamadı "başlarsın sen" dedi herkes..Ama şükürler olsun yaklaşık 2 ay oldu ağzına sürmedi niyetine bile girmedi..Hatta hafızasından sildi sanıyorum:)Şimdi çok huzurluyuz sigara kokusu yok artık..Değil balkonda üst kata çıksa üzerine sindimiydi o melet çıkmıyordu çünkü..Kendi sağlığıda çok iyi bizde..Ha bi de sinir yapar falan derler ya sigarayı bırakanlar için,babam eski haline göre çok daha sinirsiz (sinirsiz diyorum baya sinirler de alındı çünkü )bi insan oldu..


          Oldum olası hayatıma sokmadığım,dumanından,kendinden herşeyinden nefret ettiğim sigara meledi toptan çıktı inşallah hayatımızdan.Şunuda demeden geçemeyeceğim sigara içmeyi matah bişey zannedip,aksesuar niyetine kullananlarda var malumunuz,cafede,parkta,bahçede dumanı etrafa yedire yedire içenler bikaç kez çemkirmişliğim vardır Duru'nun yanımda olmasından mütevellit ;Allah akıl fikir versin ne diyim..Rabbim bu illeti bırakmak isteyipte bırakamayanların yardımcısı olsun..Babamdan biliyorum yaşanabilecek en kötü bağımlılıklardan biri..Yine babamdan çıkarmış olduğum derste şudur ki sigara dahil her türlü kötü alışkanlığı bırakmak AKILDA BAŞLAYIP;AKILDA BİTİYOR ..
        Son bir şeye daha değinmek istiyorum o da çıksın aradan..Biçok fikir,yeni yeni kararlar var kafamda buaralar ve birden heyecanlanıp paylaşıveriyorum sizlerlede (burada bahsetmiştim)sizin desteğinizi görmek de mutlu etti beni açıkçası ufak çapta bir projeydi bu takı tasarımıyla alakalı,evden yürütebileceğim küçük bir iş..E ticaret sitesine kadar gitmeyi planladığım.Logosunu yaptığım,blog sayfasını faaliyete sokmasam da açtığım..Ancak dediğim gibi heyecanıma yenik düşüp paylaştığım bu işten ne yazık ki detaylı bir saha araştırmasından sonra vazgeçtim.Daha önce bahsettiğim ve desteğinizide gördüğüm için bu açıklamayıda yapmak istedim..
             Ay çok uzun yazdım,blogları gezerken çok uzun yazıları okuyamıyorum genelde ama bu seferlik idare edin zira bizim için özellikle babam için bir miladtır mevzu bahis konu uzun uzadıya yazmasaydım olmazdı...Son olarak Hayırlı Cumalar ve mutlu hafta sonları diliyorum herkese..
             Sevgiyle kalın :)

12 yorum:

  1. Münevvercim çok sevindim babanın bu zararlı alışkanlıktan kurtulmasına. Rabbim sağlıklı uzun ömürler versin ve eksik etmesin başımızdan ailemizi.
    Hayırlı cumalar sana da arkadaşım. Tatlı Duruşu da İncim ve benim için kocaman öper misin rica etsem :?)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim sağol canım benim amin arkadaşım ailelerimizi başımızdan eksik etmesin Rabbim..Duruyu sizin için zevkle öpüyorum hemen sabah da ilettim akşam ki öpücükleri :) sende İnci kzuusunu öp bizim için Hayırlı cumalar arkadaşım :)

      Sil
  2. nasıl özendim nasıl bilemezsin.bizim dedemiz içiyor ama daha da kötüsü babamız içiyor.ve malesef duru babasının sigara içtiğini biliyor.ona sorduğumda baban nerde kızım diye mesela sigara içiyor diyor.çok üzücü cidden.babanı verdiiği bu karar sonucu gösterdiği başarıdan dolayı tebrik ediyorum ve darısının bizimde başımıza gelmesini diliyorum canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel arkadaşım inşallah darısı başınıza hem babacığına,hem eşine inşallah..zordur muhakkak bırakması kötü bir bağımlılık mağlum nikotin ama yazdım ya kafada bitiyor herşey nikotin falan tırıs gelip vız gidiyor..Tüm kalbimle canım en yakın zamanda sigaradan kurtulmalarını diliyorum sevdiklerinin darısı başınıza inş en yakın zamanda..

      Sil
  3. :( keşke benim rahmetli babamda bıraksaydıda beni babasız kızımı dedesiz bırakmasaydı bırak dediğimizde bile kızardı sigarama karışmayın ben biliyorum zararlı olduğunu derdi benim babamda çok düşkündü bana prenses derdi hep bana:( hele torununa deli olurdu:( ama biliyormusunuz ilk defa söz verdi tamam içmicem söz dedi tamam dedi son gün öldüğü gün yani sanki bilirmiş gibi:( ogün hayat onu benden aldı sanki bilirmiş gibi öleceğini hayatında ilk defa ogün kızmadı ve tamam söz dedi içme artık dediğimde 10 haziran 2012'de vefat etti,sonra mezarına gittiğimde ağlaya ağlaya dedim içme dedim sana içme diye bak bırakıp gittin işte bizi diye annem üzülür yapma dedi ogün itiraf ettim babama bende içiyorum diye bilmiyordu içtiğimi çünkü dedim söz ben bırakıcam içmicem dedim ama bende sözümü tutamadım malesef ama bırakıcam eninde sonunda kafama koydum şuan çok azalttım yakında tamamen bırakmayı başarıcam,babacığına ister bu yazımı oku ozaman birkez daha iyiki bırakmışım der sizler gözününü öününe gelip tekrar,neyse ben yine gözyaşlarına boğuldum çook çoook sevindim amcanın bırakmasına rabbim sağlıklı sıhhatli uzun öümrler versin başından eksik etmesin aileni,benimde iyiki yavrum annem eşim var rabbim onlara uzun sağlıklı uzun ömür versin annem eşim içmiyor şükürler olsunki bende kesin bırakıcam ama şu paylaşımda gördükten sonra sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağlattınız beni :( başınız sağ olsun mekanı cennet olsun babacığınızın..çok kötü oldum üzüldüm gerçekten..sizin içinde bütün kalbimle diliyorum sigarayı en yakın zamanda bırakmanızı yavrunuz için,onu düşünün herşeyden önce..nedenir ki Rabbim yar ve yardımcınız olsun .. şehir dışında olan babama geldiğinde bu yazıyı okutucam inanın..hayat devam ediyor birşekilde ;yavrunuz için sıkı sıkıya sarılmalısınız hayata..hadi gelin bu yıl kendinize ve evladınıza sizde bir güzellik yapın ve bırakın sigarayı ...yazıda da belirttiğim gibi babamdan öğrendiğim birşeyde bu iş akılda başlayıp,akılda bitiyor...

      Sil
  4. hayırlı cumalar...bende nefret ediyorum kokusundan çok iyi olmuşşş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlı cumalar canım çok iyi oldu çok ..

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. değil mi?kesinlikle:)teşekkür ederiz..

      Sil
  6. canım oncelıkle yenı headırın cok guzel..sonra ıse cok haklsıın bende hıc ıcmedım denemedım bıle ..ne dıyım kı ınsallah devam eder bu azmı cunku bır cok gızlı ıcıcı var hayatta..sevgıler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim arkadaşım :)babam yeniden içmeye kalksa öyle gizli saklı yapmaz canım ya;ama çok şükür herşey yolunda şimdilik,öyle olacağınıda umuyorum inşallah ..bizden de kocaman sevgiler:)

      Sil