Tuvalet Eğitimi

      Yeni nesil anneler bin türlü kaynakla beslemeye çalışıyoruz kendimizi.Nasıl daha iyi anne olurum,yavruma daha fazla nasıl yeterim nasıl verimli geçiririm zamanımı,nasıl eğitirim v.s v.s çocuğumuzla alakalı her türlü konuda kitapları karıştırıp,internette kayboluyoruz.Bi çok zaman faydalı bilgilerle kuşansak ta kimi zaman geleneksel yöntemler tek kurtarıcımız oluyor.


       Duruşun tuvalet eğitimine gelince her ikisini de harmanladık biz.Geleneksel yöntemin pratikliği,basitliği,günümüzün özgüven telkini,çocuk psikolojisi..Duruş yaklaşık 4 aydır tuvaletini söylüyor.Her ikimizinde hazır olduğu zamanı tercih ettim bunun için ki en önemli nokta bu bence.Bir İstanbul gezisi dönüş yolunda Duru'nun yaşlarında bi minik ve annesiyle tanıştık, feribotta.Ufaklık geçen yaz halletmiş bu meseleyi, Duru'dan 5-6 ay büyük olduğunu hesaba katarsak daha fazla uzatmamalıydım bu mevzuyu.Eve dönüşle birlikte iyice hazırladım kendimi ,gece çişle bölünen uykulara ,ıslanan koltuk ve halılara v.s. Neyseki tahmin ettiğim zorlukta olmadı.Hatta itiraf edeyim çok kolay oldu. Bir itiraf daha nazar değmesin diye uzun süre de yazmadım buraya :))

Öncelikle bezler atıldı.Cicili bicili kilotlar alındı ve küçük hanıma her tuveleti geldiğinde bize söylemesi gerektiği telkin edildi.Şaka gibi ama sabahtan öğleye kadar küçük hanım her tuvaleti geldiğinde bulunduğu yere yapmaya başladı...Ufak bir moral düşüklüğünden sonra annem sağolsun farklı bir taktik geliştirdi.Duruya "anneannecim sen artık büyüdün kocaman kız oldun her işini kendin yapıyorsun tuvaletin geldiğinde de kendi başına gidip yapabilirsin bize hiç söylemene bile gerek yok" şeklinde güven aşıladı. Aa o da ne bizimki her tuvaleti geldiğinde " anne bak ben kendim yapıyorum tuvaletimi artık" deyip koşa koşa tuvaletin yolunu tuttu:) hatta öyle ki  bunu oyun haline getirdi .Yani biz bu mevzuyu hiç tahmin etmediğim gibi çok kolay bir şekilde yarım günde hallettik.Basit bir lazımlığın klasikliği, günümüzün özgüven telkiniyle tatlıya bağlanmış tuvalet eğitimi. Bi faydası olur inşallah yeni nesil annelere darısı tuvalet eğitimiyle sınavda olan bütün anne ve miniklerine.

          Sevgiler..

9 yorum:

  1. Merhabalar canım,
    Allah kolaylık versin. Ben bu süreci çok kolay hallettim. Darısı senin başına....:)
    Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar hoşgeldiniz çok teşekkür ederim bizde kolay halletik çok şükür yarım günde çözdük tuvalet olayını ziyarete gelicem sevgiler

      Sil
  2. Duruşa kocaman bir maşallah canım. İnci de kendi gidip oturuyor lazımlığına artık çok şükür. Sadece gece için sıkıntı yaşıyoruz kimi zaman. Yatmadan önce süt içmek istiyor aslında son 2 saat sıvı almaması lazım ama alışkanlık oldu.
    Umarım hallederiz bu kısmıda.

    Öpüyorum arkadaşım, sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mervecim sağol canım paçayı kurtardılar bizimkiler çok şükür geceyide atlatırsınız yakın zaman da düzene girer eminim öpüyorum bende incişkoyu ve seni sevgiler canım

      Sil
  3. mşallah duru kıza bizde inşallah bu kadar kolaycana atlatırız şimdilerde çok sık tuvaleti geldiğini dile getiriyor lakin hala gönüllü değil bende acele etmek istemiyorum ama inşallah çok olumsuz olmaz... sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah kolay gelsin şimdiden öpüyorum miniği :)

      Sil
  4. Ohhh ne güzel :)
    aferin Duru ya

    Yaşasın anneanneler/babaanneler :)
    öptüm sizi

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. sorma yaseminim ya çok uzun ara verdim yinee dönerim inşallah en yakın zamanda ne diyim bu ara yazamıyorum bi türlü :/

      Sil